قدس آنلاین –اراک :عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: موضع نظام اسلامی در خصوص آزمایش‌های موشکی موضعی حکیمانه و مطابق با منافع کشورمان است و این راه را ادامه خواهیم داد و از این مسیر هیچگاه عدول نخواهیم کرد.

موضع نظام اسلامی در خصوص آزمایش‌های موشکی موضعی حکیمانه و مطابق با منافع کشور

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: دبیرکل سازمان ملل تسلیم خواسته آمریکا و اسرائیل نشده و در میدانی که آنها برایش طراحی می‌کنند، بازی نکند.

محمدابراهیم رضایی در خصوص اظهارات بان‌کی‌مون با این مضمون که "آزمایش‌های موشکی ایران با روح توافق هسته‌ای و برجام ناسازگار است و از ایران می‌خواهیم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرفنظر کند"، افزود: از قبل پیش‌بینی می‌شد که بان‌کی‌مون صددرصد در میدان بازی که آمریکایی‌ها، اسرائیل و انگلیس طراحی می‌کنند بازی می‌کند و در راستای برآوردن منافع آنان حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: اینکه دبیرکل سازمان ملل مدعی شد که آزمایش‌های موشکی ایران با روح سازنده توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی سازگاری ندارد، نشان از عدم استقلال وی دارد.

وی اظهار نظرات این چنینی دبیرکل سازمان ملل را مسبوق به سابقه دانست و افزود: نظیر چنین اظهاراتی را از سوی بان‌کی‌مون در تحولات عربستان و موشک‌ها و بمب‌های این کشور  و رژیم جعلی اسرائیل و نیز شهادت کودکان بیگناه یمن شاهد بودیم که در راستای برآوردن خواسته صهیونیست‌ها و سران سلطه اظهار نظر کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از منافع ملی توسعه صنایع موشکی را جزو برنامه‌های اصلی خود می‌داند و با قدرت آنرا ادامه خواهد داد. این نظام هرگونه اظهار نظری که در راستای تامین منافع صهیونیست‌ها و استکبار جهانی باشد را نپذیرفته و آن را مردود می‌داند.

نماینده مردم خمین در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات بان‌کی‌مون مبنی بر اینکه  از ایران تقاضا می‌کنم که از انجام آزمایشات موشک بالستیک خودداری کند زیرا این آزمایشات قابلیت افزایش تنش‌ها در منطقه را داراست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در منطقه تنش ایجاد نکرده و نخواهد کرد، اما از منافع ملی خود دفاع می کند.

وی خاطرنشان کرد: موشک‌های عربستان و بمب‌های صهیونیست‌هاست که همواره موجب ایجاد تنش در منطقه شده و منجر به کشته شدن مردم بیگناه و مظلوم می‌شود، دبیرکل سازمان ملل باید نسبت به چنین جنایاتی اظهار نظر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.